nedeľa, 1. mája 2011

Bojkot nákupným centrám

Majáles a hokejové majstrovstvá dokázali a vytvorili v Bratislave niečo, čo tu doteraz nebolo. Mesto žije, konečne, a nie len ku večeru a cez zápasy, jeto po celý deň. či už sú v meste koncerty alebo výstavy a pouliční umelci, alebo len usmievaví obyvatelia a turisti, Bratislava je niečim iným , niečim na čo mala predpoklad, čo je v súčasnosti realitou.

Ľudia sú v uliciach. Miesto nákupných centier uprednostňujú korzo. Prečo to ale doteraz bolo naopak? Umelovytvorené podmienky pre pohodlné nakupovanie neboli na Slovensku tradíciou. Ľudia si to ale obľúbili, bolo to niečo nové, zaváňalo to štýlom západných štátov.  Kvôli nim ale Bratislava stratila svojskosť, stala sa mestom rovnakým ako mnohé iné.

Tisícky turistov, fanúšikov ale aj Bratislavčanov v meste, máme jedinečné podmienky na sociálny experiment.. Výsledky sú už jasné, pokiaľ sa budeme naďalej zdžiavať v nákupných centrách miesto ulíc Bratislavy, duch mesta a jedinečnosť vymrú. Kde sú tie časy keď sme išli v meste do pekárne s príjemným komunikatívnym pekárom ako predavačom a následne do mäsiarne? V potravinách máme všetko pokope, napĺňa nás takýto život? Život človeka patriaceho do obrovského vreca bez svojskosti a jedinečnosti?

Povedzme nie, nechceme navštevovať, relaxovať, zabávať sa, nakupovať, socializovať sa v centrách ako Aupark, Avion, Palace, Tesco Lamač a mnoho iných. Príkladom rovnováhy medzi životom pouličným a masovým nákupným je iba Eurovea, ktorá vďaka dobrej polohe a krásnemu nábrežiu naozaj stojí za to.

Keď do kina tak nie Palce Cinemas ale Nostalgia, Mladosť, FK 35 mm
Keď kníkupectvo tak nie Panta Rhei v Auparku ale na Poštovej , Martinus na obchodnej a Artforum na Kozej. ( je jasné že Panta Rhei je rovnaké, jeho okolie ale nie:) )
Keď kávička tak nie v strede obrovskej budovy ale zašitá v príjemných uličkách.
Keď kultúra tak jedine na mieste s históriou a nie kvôli nalákaniu návštevnosti.
Keď stretnutie a socializácia tak v centre.
Keď oddych tak v parku a nie pri nakupovaní.


Zdržujme sa v nákupných centrách iba z nevyhnutnosti, je to priama pomoc a rozvoj života v ulicach BA.Bojkotujeme súčasnému zaužívanému štýlu života väčšiny Bratislavčanov. Mesto bude také, akým ho obyvateľia chcú. Chceme ho takéto?

Podporujme stav v Starom meste- preľudnenosť, radosť, tolerancia,kultúra a spokojnosť.

Pokiaľ človek navštevuje shopping centrá častejšie ako centrum, a centrum pomaly ani nepozná, je to obrovská chyba. Takýto ľudia naozaj sú, stiahnutí prúdom.
Skúsme to zmeniť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára